H&V Investment, s.r.o.
Krosnianska 19, 040 22 Košice
IČO: 45285446
IČ DPH: SK 2022953075
PREPRAVNÝ PORIADOK CESTNEJ NÁKLADNEJ DOPRAVY
Článok I.
Základné ustanovenia
-
Tento prepravný poriadok upravuje podmienky, za ktorých spoločnosť H&V Investment, s.r.o., zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Košice I, oddiel: Sro, Vložka číslo: 24806/V, (ďalej len „dopravca“) vykonáva cestnú nákladnú dopravu.
-
Cestnú nákladnú dopravu vykonáva dopravca na základe povolenia udeleného podľa príslušných právnych predpisov a v súlade s platnými normami a týmto prepravným poriadkom.
-
Dopravca realizuje prepravu len na základe písomnej objednávky a/alebo uzatvorenej prepravnej zmluvy, ktoré musia obsahovať všetky týmto prepravným poriadkom určené náležitosti.
-
Prepravou podľa tohto prepravného poriadku je preprava tovaru a iných vecí s ohľadom na rozsah, charakter a druh prepravy určený týmto poriadkom.
-
Cestnú nákladnú dopravu vykonáva dopravca vozidlami zo svojho vozového parku, ktoré sú typovo a technicky spôsobilé na dojednaný druh prepravy.
Článok II.
Rozsah a druhy prepráv cestnej nákladnej dopravy
-
Dopravca vykonáva len vnútroštátnu nákladnú cestnú dopravu.
-
Dopravca vykonáva nasledujúce druhy prepráv:
-
preprava sypkého materiálu (piesok, štrk, drť, hlina a pod.),
-
preprava stavebného materiálu (tehly, tvárnice, dlažba a pod.),
-
preprava dreva,
-
preprava nábytku,
-
preprava kontajnerov,
-
preprava odpadov.
-
Iný než v ods. 2. tohto článku vymedzený druh tovarov a materiálov môže dopravca prepraviť len ak má na to spôsobilé vozidlo.
Článok III.
Vylúčenie z prepravy
-
Preprava sa vykoná s vylúčením nasledovných vecí:
-
živých zvierat,
-
skaziteľných potravín,
-
tekutých materiálov s výnimkou vody,
-
nebezpečných vecí ( výbušniny, toxické látky, plyny, horľavé látky a pod. )
Článok IV.
Objednávanie prepravy a prepravné zmluvy
-
Prepravu vykonáva dopravca na základe písomnej objednávky objednávateľa. Ak o to objednávateľ prejaví záujem a predovšetkým v prípadoch, v ktorých sa bude jednať o opakované dlhodobejšie poskytovanie dopravných služieb, uzatvoria dopravca a objednávateľ Zmluvu o preprave vecí podľa § 610 a nasl. Obchodného zákonníka v závislosti od konkrétnych požiadaviek objednávateľa.
-
Objednávka je vždy písomná a objednávateľ ju doručí dopravcovi poštou, osobne, e-mailom alebo faxom.
-
Objednávateľ je povinný uviesť v objednávke predovšetkým:
-
svoje identifikačné údaje – u právnických osôb a fyzických osôb – podnikateľov obchodné meno, sídlo/miesto podnikania, IČO, DIČ, IČ DPH, IBAN, bankové spojenie. U fyzických osôb meno a priezvisko, bydlisko.
-
presnú špecifikáciu objednaných prepravných služieb (druh, hmotnosť, množstvo, rozmery zásielky a pod. ),
-
určenie času nakládky, dodacej lehoty a vykládky,
-
miesto odoslania, miesto určenia,
-
telefonický kontakt,
-
kontaktnú osobu,
-
osobu oprávnenú potvrdzovať vykonanie služieb.
-
Objednávka musí byť datovaná a podpísaná oprávnenou osobou.
-
V prípade, že dopravca nebude môcť zabezpečiť vykonanie objednaných služieb, bezodkladne túto skutočnosť oznámi objednávateľovi a dohodne s ním náhradný termín. Ak k dohode nedôjde, považuje sa objednávka za zrušenú.
-
Objednávku je objednávateľ oprávnený zrušiť písomne, e-mailom alebo faxom najneskôr 24 hodín pred dohodnutým začiatkom plnenia, pokiaľ sa s dopravcom nedohodne inak.
-
Objednávateľ môže pri objednávaní prepravy využiť objednávkový formulár dopravcu, ktorý si môže stiahnuť z webovej stránky www.havinvestment.sk
-
Zmluva musí obsahovať minimálne náležitosti uvedené v ods. 3 tohto článku, presnú špecifikáciu dopravcu aj objednávateľa, ďalej cenové a platobné podmienky, dobu trvania zmluvy, dátum a podpisy oprávnených zástupcov obidvoch zmluvných strán.
-
Zmluvu je možné ukončiť:
-
písomnou dohodou zmluvných strán,
-
písomnou výpoveďou ktorejkoľvek zmluvnej strany, pričom výpovedná lehota je 1 mesiac a začína plynúť prvým dňom mesiaca nasledujúceho po mesiaci, v ktorom bola doručená druhej zmluvnej strane, ak v zmluve nie je uvedené inak,
-
odstúpením od zmluvy v prípadoch stanovených zákonom a zmluvou.
-
Zmluva uzatvorená na dobu určitú sa skončí uplynutím dojednanej doby, pokiaľ sa zmluvné strany nedohodnú inak.
-
Zmluvu je možné meniť a dopĺňať len písomnými riadne očíslovanými dodatkami, ktoré musia byť podpísané oprávnenými zástupcami oboch zmluvných strán.
Článok V.
Práva a povinnosti dopravcu
-
Dopravca je oprávnený požadovať, aby objednávateľ potvrdil vykonanie požadovanej dopravy na prepravnom doklade, ktorým je denný záznam o prevádzke motorového vozidla priamo na mieste a v čase výkonu služby.
-
Dopravca je povinný vykonať prepravu do miesta určenia s odbornou starostlivosťou v dohodnutej lehote.
-
Dopravca môže svoj záväzok plniť pomocou ďalšieho dopravcu a zodpovedá pritom, ako by prepravu uskutočňoval sám.
-
Dopravcovi prislúcha dohodnutá odplata – cena za poskytnuté dopravné služby.
-
Ak dopravca nemôže dokončiť prepravu pre skutočnosti, za ktoré nezodpovedá, má nárok na pomernú časť odplaty s prihliadnutím na už uskutočnenú prepravu.
-
Dopravca je povinný zabezpečiť prepravu dopravným prostriedkom spôsobilým na cesty, ktoré sú predmetom objednávky/zmluvy a použiteľným na prepravu určenú v objednávke/zmluve.
-
Dopravca má za čas čakania nárok na zaplatenie poplatku vo výške určenej v jeho cenníku alebo vo výške dojednanej v objednávke/zmluve. Za čas čakania sa považuje čas od pristavenia vozidla k nakládke alebo k vykládke až do ukončenia nakládky alebo vykládky a odovzdanie všetkých dokladov spojených s prepravou vodičovi dopravcu a každé dopravcom nezavinené prerušenie týchto prác.
-
Dopravca vykonáva nakládku a vykládku len ak je to zmluvnými stranami výslovne dohodnuté. Ak vykonáva nakládku objednávateľ, dopravca je oprávnený pri nesprávnom uložení zásielky a/alebo jej nezabezpečení proti pohybu, úniku a pod. odmietnuť prepravu až do odstránenia závady.
-
Dopravca je oprávnený odmietnuť prepravu aj v prípade, ak pri nakládke zistí, že sa nejedná o tovar/náklad, ktorý má prepraviť podľa objednávky/zmluvy, prípadne tento má iné vlastnosti než sú deklarované objednávateľom v objednávke/zmluve.
Článok VI.
Práva a povinnosti objednávateľa
-
Objednávateľ sa zaväzuje určiť osobu oprávnenú podpisovať za neho denné záznamy o prevádzke motorového vozidla, prípadne v objednávke alebo zmluve uvedie, že tieto denné záznamy platia aj bez potvrdenia z jeho strany.
-
Objednávateľ je povinný byť prítomný na mieste v čase výkonu služby dopravcom, resp. zabezpečiť aby bola prítomná ním určená osoba, resp. príjemca zásielky, aby tak nedochádzalo k zbytočným prieťahom pri potvrdzovaní výkonov dopravcu.
-
Objednávateľ zodpovedá dopravcovi za všetky škody spôsobené nepravdivým popisom fyzikálnych vlastností zásielky, alebo zatajením nebezpečného alebo nezákonného charakteru zásielky.
-
Objednávateľ je oprávnený disponovať so zásielkou, najmä môže požadovať od dopravcu zastavenie prepravy, zmenu miesta dodania alebo vydania zásielky inému príjemcovi, to však len v prípade, ak dopravca ešte prepravu nevykonal a/alebo nedoručil zásielku inému príjemcovi, to však len v prípade, ak dopravca ešte prepravu nevykonal a/alebo nedoručil zásielku pôvodne určenému príjemcovi a/alebo takúto zmenu je dopravca schopný reálne zabezpečiť bez toho, aby došlo k vzniku škody na strane dopravcu alebo objednávateľa.
-
Objednávateľ je oprávnený odmietnuť vykonanie prepravy dopravcom, ak zistí, že dopravca nedisponuje potrebnými povoleniami, oprávneniami a/alebo chce prepravu vykonať k tomu nespôsobilým dopravným prostriedkom.
Článok VII.
Cena a platobné podmienky
-
Jednotkové ceny za služby poskytnuté dopravcom sú dohodnuté v zmluve alebo objednávke.
-
Cenu za služby objednávateľ zaplatí na základe faktúry vystavenej dopravcom, ktorá bude splatná do 14 dní odo dňa jej vystavenia, pokiaľ nie je dohodnuté inak.
-
Faktúra vystavená dopravcom musí mať všetky náležitosti daňového dokladu v zmysle zákona č. 222/2004 Z.z. o dani z pridanej hodnoty v platnom znení, v opačnom prípade je objednávateľ oprávnený neúplnú faktúru vrátiť dopravcovi. V takomto prípade plynie lehota splatnosti až dňom doručenia opravenej faktúry.
-
V prípade omeškania s úhradou faktúry je dopravca oprávnený požadovať od objednávateľa zaplatenie úrokov z omeškania vo výške 0,02% z dlžnej sumy za každý deň omeškania.
-
Za deň úhrady sa považuje deň pripísania dlžnej sumy na účet dopravcu alebo deň uhradenia záväzku do pokladne dopravcu.
-
V platobnom styku je objednávateľ povinný stále uvádzať ako variabilný symbol číslo faktúry.
Článok VIII.
Zodpovednosť za vady
-
Dopravca zodpovedá za to, že služby budú poskytnuté v súlade so zmluvou, objednávkou, týmto prepravným poriadkom a príslušnými právnymi predpismi.
-
Vady služieb je objednávateľ povinný oznámiť dopravcovi písomne, e-mailom alebo faxom a to ihneď po nevykonaní prepravy v dohodnutom termíne alebo v rozpore s ďalšími dojednanými podmienkami, najneskôr však do 24 hodín od zistenia vady.
-
Vady vo fakturácii prepravných služieb je objednávateľ povinný oznámiť dopravcovi najneskôr do 30 dní odo dňa vystavenia faktúry dopravcom.
-
Výsledok šetrenia písomnej reklamácie bude oznámený objednávateľovi písomnou formou do 30 dní od jej doručenia.
-
V prípade uznanej reklamácie zabezpečí dopravca výkon reklamovanej služby, resp. odstráni reklamované vady do 24 hodín od uznania reklamácie, pokiaľ sa s objednávateľom nedohodne inak.
-
Na reklamácie uplatnené po uplynutí lehôt uvedených v ods. 2. a 3. tohto článku dopravca neprihliada.
Článok IX.
Náhrada škody
-
Zmluvné strany zodpovedajú za všetky škody spôsobené porušením povinností, ktoré im vyplývajú zo zmluvy, objednávky, tohto prepravného poriadku a príslušných právnych predpisov.
-
Pri uplatnení náhrady škody sa budú zmluvné strany riadiť príslušnými ustanoveniami Obchodného zákonníka.
-
Dopravca nie je povinný nahradiť objednávateľovi škodu, ak k porušeniu jeho povinností došlo v dôsledku neposkytnutia spolupôsobenia zo strany objednávateľa alebo ak dopravca konal na základe podkladov, pokynov alebo informácií poskytnutých objednávateľom v súvislosti so zabezpečením predmetu tejto zmluvy, ktoré boli neúplné, nepresné alebo nesprávne.
-
Dopravca nenesie zodpovednosť za vniknuté škody v prípadoch, ak porušenie zmluvných povinností bolo spôsobené okolnosťami vylučujúcimi zodpovednosť, alebo ak sa dostal do omeškania v dôsledku meškania objednávateľa.
-
Zmluvné strany sú zbavené zo zodpovednosti za čiastočné alebo úplné neplnenie zmluvných povinností podľa tejto zmluvy v prípade, že toto nesplnenie je v dôsledku vyššej moci.
-
Zmluvná strana, ktorá sa odvoláva na vyššiu moc, je povinná oznámiť písomne druhej strane najneskôr do 5 dní odo dňa zistenia okolností vyššej moci, že táto skutočnosť nastala.
-
Za okolnosti vylučujúce zodpovednosť sa považujú predovšetkým: vojna, mobilizácia, štrajk, živelné a iné katastrofy, ktoré zmluvná strana nemohla predvídať ani im zabrániť. Nedostatok pracovných síl alebo materiálu a surovín u subdodávateľov sa nepovažuje za prípad vyššej moci, pokiaľ k nim nedošlo následkom vyššej moci.
Článok X.
Mimoriadne udalosti
-
Mimoriadnymi udalosťami počas prepravy sú:
-
dopravná nehoda vozidla,
-
požiar vozidla,
-
odcudzenie, poškodenie alebo zničenie vozidla,
-
odcudzenie, poškodenie, strata alebo zničenie zásielky/nákladu.
-
Dopravca je povinný každú mimoriadnu udalosť okamžite nahlásiť objednávateľovi a taktiež príslušným orgánom ( polícia, hasičský zbor ).
Článok XI.
Ostatné ujednania
-
Podpisom objednávky alebo zmluvy zároveň dáva objednávateľ spoločnosti H&V Investment, s.r.o. v súlade so zákonom č. 428/2002 Z.z. o ochrane osobných údajov v platnom znení súhlas na spracovanie svojich osobných údajov v rozsahu meno, priezvisko, titul, adresa, dátum narodenia, rodné číslo, číslo občianskeho preukazu v informačnom systéme zhotoviteľa Právne vzťahy zaregistrovanom na Úrade pre ochranu osobných údajov pod č. 524875. Dopravca je oprávnený uvedené osobné údaje použiť za účelom evidencie objednávky, zmluvy a poskytnutých plnení, ďalej z dôvodu vymáhania nárokov v súdnom alebo exekučnom konaní a za týmto účelom ich archivovať, spracovávať a užívať. Súhlas sa udeľuje na dobu určenú príslušnými právnymi predpismi na úschovu účtovnej dokumentácie, minimálne však na dobu vysporiadania vzájomných nárokov medzi H&V Investment, s.r.o. a objednávateľom. Odvolať súhlas môže objednávateľ v prípade, ak sa preukáže, že H&V Investment, s.r.o. vymedzené osobné údaje použil na iný účel.
-
Na právne vzťahy medzi objednávateľom a dopravcom neupravené objednávkou, zmluvou, alebo týmto prepravným poriadkom sa vzťahujú ustanovenia zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v platnom znení. Objednávateľ, ktorý je fyzická osoba – nepodnikateľ a dopravca sa v zmysle §262 Obchodného zákonníka dohodli, že ich záväzkový vzťah sa spravuje Obchodným zákonníkom.
-
Prípadné spory budú zmluvné strany riešiť v prvom rade dohodou uzatvorenou oprávnenými zástupcami obidvoch účastníkov. Ak k mieru nedôjde, je spory medzi objednávateľom a dopravcom oprávnený rozhodovať vecne a miestne príslušný súd.
-
Objednávateľ a dopravca budú v prípade sporov týkajúcich sa potvrdenia času a miesta výkonu služby vychádzať predovšetkým zo záznamov monitorovacieho GPS/GPRS systému vozidiel, ktorým sú vybavené vozidlá dopravcu, s čím objednávateľ bez výhrad súhlasí.
Článok XII.
Záverečné ustanovenia
-
Dopravca si vyhradzuje právo na zmenu a dopĺňanie tohto prepravného poriadku, pričom o zmenách bude informovať objednávateľa formou zverejnenia zmien na svojej internetovej stránke www.havinvestment.sk s uvedením dátumu, od ktorého tieto zmeny nadobúdajú účinnosť pokiaľ sa s objednávateľom nedohodne inak.
-
Objednávateľ je povinný ihneď oznámiť dopravcovi zmenu adresy/sídla, korešpondenčnej adresy, obchodného mena a ďalšie skutočnosti dôležité pre fakturáciu služieb a/alebo ktoré majú priamy vplyv na plnenie objednávky/zmluvy. Objednávateľ je povinný oznámiť dopravcovi bezodkladne aj vstup do likvidácie alebo zahájenie konania v zmysle zákona o konkurze a reštrukturalizácii.
-
Písomnosti si budú objednávateľ a dopravca doručovať na poslednú známu adresu, na adresu uvedenú v objednávke/zmluve a/alebo na adresu uvedenú v obchodnom, živnostenskom alebo inom oficiálnom registri. Ak sa zásielka odoslaná na adresu uvedenú v predchádzajúcej vete vráti ako nedoručená alebo ak adresát odmietol zásielku prevziať, považuje sa zásielka za doručenú tretím dňom po jej odoslaní.
Košice 12.01.2015
Viktória Kočanová
Konateľ spoločnosti
Profil:
-
Prenájom veľkokapacitných kontajnerov ABROLL, MULDA a búracie práce,
-
V ponuke máme kontajnery ABROLL a MULDA o objeme od 5 m3 do 30 m3,
-
Odvoz kontajnerov ABROLL a MULDA zabezpečujeme vozidlami Man, Mercedes a Volvo.
Ponuka služieb:
-
Prenájom veľkokapacitných kontajnerov ABROLL, MULDA.